کاهش  35 درصدی صادرات كشمش در همدان

مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش 35 درصدی صادرات کشمش در این استان خبر داد.

کاهش  35 درصدی صادرات كشمش در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جمال خشوعی، مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه کشمش5 درصد کل صادرات استان از منظر حجمی و 21 درصد کل صادرات استان ازنظر ارزشی را شامل می‌شود، افزود: در 6 ماه امسال 9 میلیون و 626 هزار و 422 کیلوگرم کشمش به ارزش 11 میلیون و 343 هزار و 737 دلار از گمرک همدان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین خریداران کشمش استان همدان عراق، روسیه، اوکراین و قزاقستان هستند.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال گذشته 17 میلیون و 386 هزار و 821 دلار کشمش از گمرک همدان صادر شده بود.

خشوعی ادامه داد: در نیمه دوم سال با پایان فصل برداشت انگور و تولید کشمش امیدواریم که این افزایش صادرات کشمش در نیمه دوم سال جبران شود.

وی به کاهش صادرات سیمان در استان اشاره کرد و افزود: در 6 ماه نخست سال جاری 172 میلیون و 82 هزار و 192 کیلوگرم سیمان به ارزش 5 میلیون و 427 هزار و 567 دلار از گمرک همدان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه سیمان 81 درصد کل صادرات استان از نظر حجمی و 9 درصد کل صادرات استان از نظر ارزشی را شامل می‌شود، ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال گذشته 10 میلیون و 251 هزار و 907  دلار سیمان از گمرک همدان صادر شده بود.

خشوعی اظهار داشت: عمده‌ترین خریداران سیمان استان همدان عراق، بنگلادش و ارمنستان هستند.

وی ادامه داد: احداث کارخانه‌های جدید تولید سیمان در کشور عراق باعث کاهش میزان صادرات سیمان از استان شده است.

انتهای پیام/ب

صادرات کشمش در همدان کاهش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.